poniedziałek, 13 stycznia 2014

Ulubione czekoladowe ciasto Pierre'a Hermé


Czytałam ostatnio wywiad z Pierre'm Hermé. Pytany o najlepszy jego zdaniem przepis na ciasto czekoladowe, wymienił przepis swojej przyjaciółki Suzy Palatin. 

 

Przepis można znaleźć w internecie pod hasłem "gâteau de Suzy" albo "Suzy's cake", a sama Suzy przyjechała do Paryża z Gwadelupy. Początkowo próbowała swoich sił jako modelka i aktorka, ostatecznie jednak zawojowała Francuzów egzotyczną kuchnią i przepisami z rodzinnych Antyli. Dzisiaj jest autorką książek kulinarnych, regularnie pojawia się w telewizji, radiu, prowadzi zajęcia dla pasjonatów kuchni.





Trzeba przyznać, że to niezła rekomendacja i na pewno trzeba sobie na to zasłużyć. Bylam bardzo ciekawa, jak smakuje ciasto, które tak przypadło do gustu mistrzowi, wi
ęc je upiekłam. Polecam, bo jest niesłychanie proste i robi sie je w niecałe pół godziny, nie licząc pieczenia. W sam raz na styczniowe/niedzielne popołudnie, gdyby naszła was ochota na coś wybitnie słodkiego.



Czekoladowe ciasto z imbirem -
gâteau de Suzy au gingembre

250 g gorzkiej czekolady
250 g miękkiego masła
4 jajka
170 g cukru
80 g m
ąki
łyżka pokrojonego w kostkę kandyzowanego imbiru



Piekarnik rozgrzać na 180 stopni.

Czekoladę i masło rozpuścić do miękkości w kuchence mikrofalowej lub w kąpieli wodnej. Jajka ubić z cukrem na jasną pulchną masę. Dodać mąkę i delikatnie wymieszać szpatułką. Dodać miękkie masło i czekoladę oraz imbir. Dokładnie wymieszać i przelać masę na blaszkę.

Wsunąć do piekarnika na 25-30 minut. Ciasto powinno być w środku wilgotne.   

Dodam, że zredukowałam ilość cukru, a do ciasta wrzucam jakieś dodatki, orzechy, owoce itp. Tym razem był to kandyzowany imbir.

 

6 komentarzy:

  1. Cudowne!
    Przepis jak dla mnie.
    Upiekę,dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocno czekoladowe! Takie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  3. a mi się właśnie chce czegoś tak czekoladowego:))) dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekłam to ciasto! Przepis zamieściłam na blogu na początku mojego blogowania. Mam je z książki Pierre'a Hermé o czekoladzie. We wstępie do przepisu pisze o uwielbieniu do niego. Moja wersja (czyli książkowa) ma jeszcze dodatek moreli. Pozdrawiam serdecznie.




    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, ten przepis wystepuje chyba we wszystkich jego ksiazkach, czy u ciebie to ciasto wystepuje pod nazwa brownie idealne ?

      Usuń
  5. Pyszne. Piekę już 3 raz:)

    OdpowiedzUsuń